Информация за системата за сигнализиране на нередности на OБO
Групата OБO се задължава да води своя бизнес според най-високите етични и правни стандарти. Затова всяко нарушение на поведенческия кодекс на OБO се третира с най-голяма сериозност.
Системата за сигнализиране на нередности на OБO трябва да подпомага служителите, ръководните кадри, бизнес партньорите, клиентите и доставчиците и т.н. на групата OБO, както и всички потенциално засегнати (всички физически лица) при идентифицирането, докладването и отстраняването на възможно погрешно поведение в рамките на групата OБO и в осигуряването на безопасен канал за докладвания без страх на репресии, с цел укрепване на съответствието и информационната култура в рамките на групата OБO.
Нелегално, неморално или незаконно поведение или поведение, което нарушава поведенческия кодекс на OБO и което засегнатият служител респ. засегнатото лице не може да прекрати сам респ. само, трябва да се докладва на посочено от групата ОБО лице за контакт. Но системата за сигнализиране на нередности не е предназначена да се оплакваме генерално от други служители или да ги осъждаме генерално.
Системата за сигнализиране на нередности служи за получаване и обработване на сигнали, както и за защита на подателите на сигнали и подкрепящите ги лица от свързани с докладването репресии. Системата за сигнализиране на нередности обаче не е на разположение за общи жалби или общи запитвания. В този случай, моля, да се свържете с нашата служба Обслужване на клиенти:
За Германия жалбите съгласно германския Закон за задължения за полагане на дължимата грижа от веригите за доставки (LKSG) трябва да се отправят на следния имейл адрес: supplychain.complaints. @obo.de
Сигнали трябва да се подават само, ако подателят на сигнали добросъвестно вярва, че съобщените от него факти са верни. Подаващият сигнал не е добросъвестен, ако му е известно, че даден сигнализиран факт е неверен. В случай на съмнение фактическото положение не трябва да се представя като факт, а като предположение, оценка или твърдение на други лица. Добросъвестните сигнали не водят до репресии.
Вътрешни сигнали могат да се подават от подателите на сигнали до следните отговорни служби:
Dr. Marcell Péter Helyes
OBO Bettermann Group of Companies
Compliance Officer International
Telephone: +36 (0)29 349-750
compliance @obo.deили helyes.marcell @obo.hu
или,
Sascha Hesse
адвокат
OBO BETTERMANN Holding GmbH & Co. KG
Germany
Hüingser Ring 52, 58710 Menden (Sauerland)
E-Mail: sascha.hesse @obo.de
мобилен: +49 151 11432833
телефон: +49 2373 89-1232
Сигналите за нарушения не са обвързани с конкретна форма или език. Информацията за нарушения може да бъде подадена от подателя на сигнал на майчин език на държавата, от която произхождат; компетентната служба осигурява превод и комуникация на майчиния език на подателя на сигнала. Сигналите могат да се подават лично, по телефона, в писмена или текстова форма (напр. чрез писмо или имейл). За опростяване на процеса препоръчваме предаването по имейл. За да се осигури поверителна обработка на сигнали по пощата, молим да се използва допълнението към адреса „VERTRAULICH - OBO-Hinweise“ („ПОВЕРИТЕЛНО – сигнали за OBO“). В съответните национални подзаконови актове може да се поставят особени формални изисквания към сигналите, спазването на които може да надхвърля разпоредбите на тази директива. Сигналът може да бъде подаден и анонимно.
ОБО групата изпълнява задълженията си от действащите закони за защита на данните, включително Регламент (ЕС) 2016/679 (GDPR) и националните закони за прилагане, и третира всичките информации за нарушения, независимо от тяхната истинност, с особена поверителност и в съответствие с действащите правни разпоредби за защита на данните.
Допълнителна информация относно системата за сигнализиране на нередности можете да намерите в Директивата за подаването на сигнали за нередности на OБO.
Благодарим Ви предварително за Вашите сигнали.
Ваш екип на OБO за сигнализиране на нередности